Pitkä kuuma kesä?

helteista_heinakuuta_blogiin

 

Toivotamme hyvää juhannusta!

Plusmarkin porukka polkaisee lomille heinäkuussa.

Helteistä kesää kaikille! (Toivossa on hyvä elää 😉 )

 

Nyt puutarhajätekupongit talteen!

blogikuva_oj_21042017

Oulun Jätehuollon jäteopas 2017 on ilmestynyt Hailuodossa, Iissä, Kempeleessä, Limingassa, Lumijoella, Muhoksella, Oulussa, Pudasjärvellä, Siikajoella, Simossa, Tyrnävällä ja Utajärvellä.

 

Kattavasta oppaasta saat hyviä jätteiden lajitteluvinkkejä sekä tietoa Ruskon jätekeskuksen palveluista ja tapahtumista. Vinkkejä on myös ympäristöystävällisemmistä tavoista ostaa tavaroita ja hyödykkeitä – paras jäte on syntymätön jäte.

 

Muista katsoa erityisesti sivulle

Lue lisää

Hyvää joulua kaikille!

mainostoimisto_joulu
Kiitän Plusmarkin asiakkaita ja yhteistyökumppaneita sekä ahkeraa ja ammattitaitoista henkilök
untaa kuluneesta vuodesta. Toivotan kaikille muillekin Rauhallista Joulua sekä Hyvää ja kaupallista vuotta 2017!

En yleensä tee uudenvuoden lupauksia, mutta nyt olen päättänyt sellaisen tehdä.

Lupaan vuonna 2017 pitää kotipihani hyvässä kunnossa ja hyödyntää kaikki kuusi puutarhakuponkia www.oulunjatehuolto.fi. Opettelen keilaamaan www.oulunkeilahalli.fi ja kesäkahvilla/oluella käyn www.koivurannankahvila.fi

Lue lisää

Kesä tulee, niin myös loma!

Beach scene with blue decking

Kesälomakausi on jo alkanut ja mekin pikkuhiljaa siirrymme lomailemaan. Kevät oli varsin hektistä, mutta antoisaa aikaa niin uusien kuin vanhojen asiakkaiden parissa. Kevään aikana teimme läjäpäin niin pieniä kuin isojakin printtimateriaaleja ja nettisivujakin valmistui yli 10 kappaletta.

 

Toimistomme on suljettu 11.7–29.7. välisenä aikana.
Kiireellisissä asioissa voit ottaa yhteyttä Kalleen (p. 040 826 8800).

 

Haluamme omalta osaltamme kiittää asiakkaita ja yhteistyökumppaneita

Lue lisää

Case: Oulun Keilahalli uudisti ilmeensä

blogi_keilahalli_kuva3

Oulun Keilahallissa viime aikoina käyneet ovat saattaneet huomata uudistuneita markkinointimateriaaleja, jotka kaikki ovat Plusmarkin käsialaa. Yhteistyö aloitettiin uuden nettisivun tarpeella, jonka yhteydessä päätettiin suunnitella keilahallille koko visuaalinen ilme uusiksi. Uudistuksen yhteydessä päivitettiin nettisivujen lisäksi muun muassa lehti-ilmoituksia, esitteitä, käyntikortteja, t-paitoja, flyereitä ja monia muita markkinointimateriaaleja.

 

Lisäksi autoimme myös kuvausjärjestelyissä

Lue lisää

Vielä on kevättä jäljellä…

plusmarkin_kevat_4

Vaikka lähtölaskenta on alkanut monessakin yrityksessä kesälomien suhteen, on Plusmarkissa vielä pirteän kiivas tahti päällä. Kaikki mahdolliset materiaalit on hyvä saada asiakkaille valmiiksi ennen kesälomille kirmaamista.

 

Me täällä Plusmarkissa suuntaamme katseemme jo tulevaan syksyyn, jolloin yrityksillä olisi hyvä olla tiedossa uudet kampanjat ja ideat loppuvuoden myynnin vauhdittamiseen. Ja me myös mielellämme ideoimme yrityksen puolesta – miten olisi freesattu

Lue lisää

Aistittavaa printtiä

Printti

Tuttavasi saattaa pakata lomamatkalle kasan mainoslehtisiä. Miksi?

 

Printtiin yhdistetään sellaisia ominaisuuksia kuin ”perinteikäs”, ”käsinkosketeltava”, ”konkreettinen” ja ”tunteita herättävä”. Eräs puhui tässä digitalisoituneessa maailmassa jopa nostalgisuudesta. Printti on aivan oma, ainutlaatuinen tapansa viestiä yrityksen sanomaa asiakkaille. Konkreettiseen esitteeseen tai lehteen on helppo tarttua ja laskea pois, siihen on helppo palata uudelleen tai antaa

Lue lisää

Ennen nettisivujen rakentamista…

10kys_nettisivuista
…mitä olisi hyvä selvittää asiakkaalta ja asiakkaalla itselläkin miettiä, ennen kuin aloitetaan sivustoa työstämään? Huono lähtökohta sivuston toteuttamisessa on, että asiakas pyytää tarjousta nettisivuista, mutta ei ole kartoittanut mikä sivuston olemassaolon tarkoitus on. Millaista sisältöä sivustolle halutaan, millainen värimaailma miellyttää asiakasta, mitä mahdollisilta olemassa olevilta sivuilta halutaan säästää, sekä monta muuta pohdittavaa asiaa. Ja kyllä, kaikki nämä ja monet muut ratkaisut vaikuttavat webbisivuprojektin aikataulutukseen ja näin ollen myös tarkan tarjouksen tekoon. Kuinka paljon käytetään vanhaa, kuinka paljon tehdään uutta – parhaimman lopputuloksen saa, kun taustatiedot eivät jää puuttelliseksi.   Nettisivusto on yrityksen julkinen käyntikortti internetissä, eikä siis ole ihan sama, millaiset sivut verkossa on. Sivuston tehtävänä on antaa hyvä ensivaikutelma firmasta, esitellä yritystä, kertoa sen toiminnasta ja välittää informaatiota, millaisia palveluita yritys tarjoaa. Joten myös asiakkaan on hyvä miettiä, miten ja mitä sivustollaan haluaa ulospäin viestiä.    Joten mitä sitten kannattaa asiakkaalta selvittää sekä asiakkaan miettiä ennen varsinaisen nettisivuprojektin aloittamista?   =&0=& On siis hyvä selvittää, mikä on yrityksen toimiala, kenelle he toimivat ja mitä bisnesmallia (b-2-b, b-2-c, c-2-c…) he pääasiallisesti noudattavat. Tämä vaikuttaa erityisesti sivuston sisällöntuotantoon – millaista ja kenelle suunnattua tekstiä sivustolle kannattaa tuottaa tai minkätyyppisiä kuvia sivustolla käyttää. Koirantarvikkeita myyvän firman ei ehkä ole kannattavaa käyttää kissojen kuvia.   =&1=& Toisin sanoen mikä on sivuston olemassaolon tarkoitus? Lisätä myyntiä? Saada näkyvyyttä? Lisätä kontakteja? Sivuston suunnitteluvaiheessa on tärkeää siis tietää, mitä elementtejä sivustolla korostetaan. Jos sivuston tarkoituksena on mainostaa vaikkapa tyhjiä liiketiloja, tulisi nämä näkyä selkeästi, nopeasti, ytimekkäästi heti etusivulla. Mitä vähemmän klikkauksia loppukäyttäjälle, sen parempi saavutettavuus.   =&2=& Jos yrityksellä on olemassa sivusto entuudestaan, olisi hyvä tietää kuinka vanhat nykyiset sivut on ja miten sivuston päivitys on nykyisillään toteutettu? Mikä sivustolla on hyvää, entä mikä huonoa? Onko sivustolla käytetty Google Analyticsia tai muuta kävijäseurantaan tarkoitettua palvelua? Toisin sanoen selvitetään, mikä on ollut toimivaa nykyisillä sivustoilla, missä on parantamisen varaa.   =&3=& Varmasti jokaisella yrityksellä on jonkinlainen kilpailija, joten joukosta erottuminen on tärkeää – myös nettisivuilla. Tällöin on tärkeää kartoittaa, mikä voisi olla se ominaisuus, jolla muista erotutaan. Onko yrityksen palvelu tai tuote markkinoiden halvin? Onko yrityksellä loistavin asiakaspalvelu? Onko tuotteilla paras palautusoikeus? Tarjoaako yritys jotain tuotetta tai palvelua, jollaista ei muualta löydy? Ja jollei yrityksellä ole selkeästi erottavaa tekijää kilpailijoista, tässä vaiheessa voidaan miettiä löytyisikö jotain sellaista ja korostaa tätä palvelua nettisivuilla.   =&4=& Yrityksen toimialan tunteminen on tärkeää, mutta niin on myös kilpailijoiden tunteminen. Kivijalkakaupan kilpailijat voivat olla tyystin erilaisia kuin saman toimialan verkossa toimivat kilpailijat. Lisäksi verkossa kilpailijoita voivat olla sellaisia, joilla ei ole kivijalkakauppaa. Hyvänä esimerkkinä on vaatekaupat, jotka voivat toimia pelkästään kivijalkakauppana ja/tai verkossa.    =&5=& Jokaisella on omat mieltymyksensä verkkosivuista, millaiset ovat visuaalisesti silmää miellyttäviä ja mikä toimii omissa käsissä jouhevasti. Vaikka ammattitaitoinen graafikko suunnittelee sivustolle visuaalisen ilmeen ja tehokkaan rakenteen, tulisi kuitenkin asiakkaan mieltymykset ottaa myös huomioon, jotta lopputulos on asiakkaalle myös mieluinen.   =&6=& Asiakas voi ajatella, että kaikki ne ovat potentiaalisia asiakkaita, jotka ostavat tuotetta tai palvelua. Mutta jos paketoisi kaikki nämä asiakkaat yhdeksi henkilöksi, millainen hän olisi? Tällaisella demografisella segmentoinnilla voidaan selvittää tyypillinen asiakas, mutta ratkaisevaa onkin selvittää, mikä näiden asiakkaiden tarve on, että he kääntyvät kyseisen yrityksen puoleen. Mikä heidän paveluistaan tai tuotteistaan tekevät sellaisia, että niitä ostetaan. Onko se tarve, onko se ongelman ratkaisu vai kenties lupaus jostakin?   =&7=& Yleensä sivusto lähdetään suunnittelemaan yksinkertaisena sivustona, johon tuodaan lisäominaisuuksia. Tällaisia lisäominaisuuksia ovat esimerkiksi sosiaalisen median yhteydet, blogi, uutisvirta, yhteydenottolomake, kuva- ja videogalleria, kuvaslider, responsiivisuus, varausjärjestelmä, verkkokauppa jne. Myös nämä ominaisuudet tulisi olla tiedossa ennen sivuston rakentamista, jotta rakenne saadaan toimivaksi heti alusta alkaen.    =&8=& Onko asiakkaalla olemassa olevaa logoa? Entä onko markkinointimateriaaleja tehty aikaisemmin? Sivusto olisi hyvä olla yhdenmukainen muun markkinointimateriaalin kanssa. Joten jos asiakas tekee säännöllisesti esimerkiksi esitteitä tai lehtimainoksia, olisi hyvä uudistaa markkinointimateriaalit samalla vastaamaan uudistettua sivustoa tai vaihtoehtoisesti sivusto suunnitella olemassa olevan markkinointimateriaalin kanssa toimimaan yhteen.  Joten tärkeää on tietää, kuinka yhdenmukaiseksi sivusto tehdään muun markkinointimateriaalin kanssa.   =&9=&

Värillä on väliä

valitse_oikea_vari_www

Värit herättävät erilaisia mielleyhtymiä ja vaikuttavat kuluttajan mielikuvaan yrityksestä ja sen myymästä tuotteesta ja palvelusta. Näin ollen värit vaikuttavat myös ihmisten ostokäyttäytymiseen. CNN:n haastatteli markkinoinnin asiantuntijoita, joiden mukaan ihmiset alitajuisesti yhdistävät tietyt värit tiettyihin sosiaalisiin tai kulttuurisiin viesteihin.

 
Mitä värit viestivät, valitse omasi:
  • Musta – kehittyneisyys, hienostuneisuus.
  • Sininen – luotettavuus, turvallisuus.
  • Viininpunainen – vauraus, hienostuneisuus.
  • Ruskea – ylellisyys.
  • Vihreä  – ekohenkisyys, ympäristöystävällisyys.
  • Oranssi – reiluus, edullisuus.
  • Vaaleanpunainen, pinkki – hennon vaaleanpunaisena: rauhoittava, rentouttava.
  • Punainen – varoittava, huomiota herättävä.
  • Purppura, violetti – kuninkaallisuus, nuoruus.
  • Valkoinen – yksinkertaisuus, puhtaus, nykyaikaisuus, rehellisyys
  • Keltainen – tarmokas, ruokahalua lisäävä.

 

Lähde: Yle / Talous / Maaliskuu • 2013, Näin värit vaikuttavat kuluttamiseen (CNN:n haastattelussa

Lue lisää

Vähennä stressiä lisäämällä luovuutta

blogiinkuva_luovuus

Luovaa ajattelua työssään tarvitsevilla ihmisillä on usein erilaisia työkaluja luovuuden ylläpitämiseen ja ongelmanratkaisuun. Kaikkien kannattaa hyödyntää luovaa ajattelua, sillä luovuuden kerrottaan vähentävän stressiä. Lapsena luovuus on parhaimmillaan, kun epäonnistumisen pelko ja turha rationaalisuus ei rajoita. Aikuisena luovuutta voi kuitenkin harjoitella ja luovuutta suositellaankin käytettävän läpi elämän. On esimerkiksi tutkittu, että vanhusten luova toiminta vähentää

Lue lisää